شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
کد خبر: 1179861
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
علوی

حوزه / استاد حوزه علمیه گفت: گمشده انسان امروز، معنویت و عدالت است و لذا آشنایی با اماکن مقدس می‌تواند تاثیرات خوبی در جامعه در این عرصه به جای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن علوی مدرس حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در بازدید از آستان مقدس حضرت زینب(س) خواهر امام رضا(ع) در اصفهان، با بیان اینکه امامزادگان شاخه‌ها و فروع عترت هستند و نقش بسیار مهمی در دینداری مردم در زمان حیات و همچنین بعد از وفات‌شان داشته‌اند، اظهار داشت: آنها ستارگان آسمان نور و هدایت هستند که مردم را همواره به سوی خداوند دعوت کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی، تصریح کرد: اگر عترت و قرآن، باب‌های الهی به سوی توحید و معارف حقه هستند، امامزادگان نیز به عنوان فروع عترت، چراغی برای هدایت انسان به سوی خدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی و آشنایی شهروندان با این اماکن مقدس و انس گرفتن با آنها به‌ویژه در سنین کودکی و نوجوانی، می‌تواند منجر به هدایت و رهایی مردم از ذلت و گمراهی شود.

استاد حوزه علمیه، ابراز کرد: گمشده انسان امروز، معنویت و عدالت است، این اتفاق و آشنایی با اماکن مقدس اگر رخ دهد، تاثیرات خوبی در جامعه به جای خواهد گذاشت، همانطور که می‌بینیم در ایام اربعین جمعیت بسیاری به دنبال یافتن گمشده خود، راهی کربلا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به توسعه عمرانی و اقدامات مطلوب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) در اصفهان، بیان کرد: توسعه اماکن مقدس و بقاع متبرکه منجر به ترویج دینداری و معنویت و همچنین همه ارزش‌های انسانی می‌شود، این اماکن با ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی می‌توانند منجر به ریشه کن کردن معضلات موجود در مناطق شهری شوند، ضمن اینکه رفت و آمد روحانیون و طلاب و نخبگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی به این اماکن، می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی به جای بگذارد.

وی یادآور شد: نورانیت و قداست این اماکن باعث می‌شود انسان‌ها خودشان را پیدا کنند و از برکات وجودی این امامزادگان بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی از سوی امامزادگان و اماکن متبرکه، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی بلندمدت و همچنین راه‌اندازی مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌ها و مدارس علمیه از سوی متولیان امامزادگان می‌تواند منجر به تربیت نیروی‌های موثر، نخبه و کارآمدی شود که توانایی ساختن محله و منطقه خود را دارند.

وی تأکید کرد: انسان دارای استعدادها و توانمندی‌های بسیاری است که باید بر روی آن سرمایه گذاری بلندمدت کرد، هر چند بازدهی آن زمانبر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha